24 apr. 2009

Sockergrynet fortsätter att visa!

Fika?
Till sist blev det ett lite kort. Blommorna är toppen på ett journalingkort från Suzy Zoo, en cremfärgad ros, två härliga biljetter (Drink Tickets) och så tag från Shabby Chic Craft (Ice Cream shop). Titeln Fika är Pink Paislee Fashion Script Pink light.


Jag 40 år? När hände det?
En layout om att jag precis fyllt 40 år. Även om ålder bara är en siffra så är det lite ångestfyllt. Känner mig ju inte en dag äldre än 25.
Till denna layout har jag använt mig av Papprena Spectacular, Irresistble, Alluring och Eye Popping, alla från Pink Paislee samt vit Bazzil. Jag har klippt ur blomman och bladen från pappret Irresistble. Paljettband nertill, blingbrads, härlig band upptill som jag veckat och fäst en metallblomma på. Jornalingrutorna är härliga stämplar från Purple Onion. Titel är egentligen gröna vinylthickers, men jag har penslat dem med lim och sedan glittrat dem med hjälp av Pink Paislee (Pixee Stix, Blueberry).

kram, Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar