30 maj 2009

Äppelkort från Rimna



När jag såg detta prickiga papper från Creative Imaginations tänkte jag på äpplen direkt. Och med skolavslutning i tankarna så skapade jag ett tackkort till en av mina barns lärare i form av ett äpple. Mall till detta äpple hittade jag här:

http://cuttlebugchallenge.blogspot.com/2009/05/cuttlebug-and-gifts-from-kitchen.html

Det blå och vitrutiga pappret är från Sassa Frass och scalloped bården är kanten från det prickiga pappret fast baksidan. Jag har även använt baksidan av en biljett och på det sättet kan man göra sina egna biljetter. Paljettband i guld, röd körsbärsblomma, aprikosa smårosor och några gröna blad fick ihop med det grönrutiga bandet dekorera äpplet.

Ha en härlig helg i solen!

//Rimna

1 kommentar:

  1. Vilket kort! Det känns verkligen somrigt och fint och passar ju perfekt till en lärare.
    kram Annika

    SvaraRadera