30 sep. 2009

Dream big

Idag bjuder jag på ytterligare ett kort i lila. För bara ett år sedan hade jag väldigt svårt att skapa i lila, nu tycker jag att det är en rolig färg att jobba med. Visst är det roligt att man kan ändra och förnya sig!

På det här kortet har jag använt mig av en teknik som vissa kallar för distressrutor. Jag tycker det är ett passande namn, med tanke på hur man går tillväga.

Jag maskerar med hjälp av post it lappar upp en ruta på en bit papper, i mitt fall en bit albumblad. Kanterna på post it lapparna har jag rivit till så att kanterna blir härligt ojämna. Sedan så plockar jag fram passande distressdynor, i det här fallet broken china och dusty concord. Med en svamp eller liknande duttar jag färg från kanterna och in mot mitten, lite mörkare runt kanterna och ljusare in mot mitten. Mitt motiv stämplar jag i hörnet innan jag tar bort post it lapparna och texten efteråt, tycker det blir snyggare när den går ut över kanten.

Hoppas att ni förstår mina instruktioner, annars får ni fråga på!


Materiallista:
Bazzill dotted swiss
Stämpelmotiv från Paperbag studios
Disstressdynor broken china och dusty concord
Textstämpel från Cherry Pie (finns liknande i webshopen)
Wings & hearts mini chipboards
Klart embossingpulver till hjärtat
Stickles som jag duttat med svamp över distressrutan och på hjärtat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar