18 sep. 2009

TACK

Det första kortet jag gjorde av mitt DT-paket blev detta tackkort.

En lite annorlunda vikning som jag gillar jättemycket. Det här kortet har jag gjort av en bit vit cardstock (12x12) som jag delat på mitten, bigat och vikt. Därefter skär jag bort halva framsidan och den biten bigar, viker och använder jag sedan för att göra det lilla kortet där fågeln pryder utsidan. Sedan är det dags för det roliga att dekorera så det passar för ändamålet. Hälsningen brukar jag skriva inuti det lilla kortet.

Säg till om ni inte förstår och vill ha en utförligare beskrivning.

Materiallista:
Mönstrat papper
Alfabetsstickers
Chipboard fågel
Blingbling
Stickles (på fågelns vinge)
Glimmer mist (sprayat på fågelkroppen efter den är färglagd med promarker)

Ha en riktigt härlig helg!

1 kommentar: