17 nov. 2009

Distressade tändsticksaskar

Jag har återupptäckt hur roligt det är att leka med mina distressdynor. Den här gången altrade jag ett antal små tändsticksaskar. Perfekt att ge bort såhär den mörka tiden på året eller varför inte göra ett antal och ge bort i adventspresent eller istället för julkort?!


Undersidan på askarna matchar översidan och är gjorda på samma sätt om man bortser från textstämpeln från cherry pie. Det passar perfekt att skriva en liten god jul hälsning eller liknande där.

Lycka till och skriv en kommentar om ni undrar något!


Materiallista:
Distressdynor: weathered wood, peeled paint, fired brick och vintage photo.
Stämplar: Let there be light från cherry pie och en textstämpel från crafty individuals.
Verktyg: Ink blending tool för att "dutta på" distressfärgen
Texten: är stämplad med versafinedyna (den går att embossa om man inte väntar för länge) och embossad med clearpulver
Övrigt: Jag har fyllt över lite glimmer mist i en minimister och spätt med vatten för att inte få riktigt så glittrigt resultat utan mer skimrande när jag sprayade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar