7 dec. 2009

2 julkort

Den här omgången av DT paket hade vi kreativitöser ett finger med i spelet. Vi fick skriva en önskelista till netha och Paula och med den som utgångspunkt (och med vissa tillägg) plockade de sedan ihop och våra paket. Mitt paket är så inspirerande och det går i julens tecken, det kommer bli julkort som idag, påsar av olika slag, tags och etiketter med mera från mig. Det är bara synd att dygnet inte har fler timmar...

Idag bjuder jag på 2 julkort. Det är i allra högsta grad dags att ta tag i julkortmakeriet om man inte redan gjort det och om man vill skicka handgjorda kort till sina nära och kära i jul. Kortet med den söta tomteflickan är det första kortet jag gör med mitt DT paket. Jag gillar det mönstrade papperet jättemycket och jag är svag för dessa små stjärnor, likaså det prickiga dotted swiss papperet passar mig som även är svag för prickar.


När det var klart hade jag en lagom stor spillbit kvar och eftersom jag försöker undvika att låta lagret av spillbitar växa allt för mycket gjorde jag ett kort till. Jag tog och stämplade min text och embossade den, sedan sprayade jag med glimmer mist så det skimrar och glittrar riktigt fint.


Det andra kortet gjorde jag med en kär vän i tankarna som tycker att jag alldeles för sällan gör kort i hennes stil, enkelt, rakt och kantigt. Jag tycker att jag har en stilren och enkel stil, men det räcker inte för henne. Tur är väl att vi alla är olika, men nu undrar jag naturligtvis, vilket blev din favorit?


Materiallista:
Tomtestämpel från TGF
Vit och turkos CS
Röd Bazzill dotted swiss
Mönstrat papper från Inkido Scrap Stjärna Turkos
God jul stämpel från Inkido embossad med clearpulver
Kraft CS
Glimmer mist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar