25 feb. 2011

Bröllopstankar?

Jag minns planeringstiden innan vårt bröllop som mycket intensiv men oj vad kul jag tyckte att det var. Jakten på den perfekta klänningen, ringen och så en rolig cake topper som ingen annan hade! När det kom till inbjudningskortet fick jag snabbt inse att jag inte kunde göra dem för avancerade. Här visar jag ett enkelt men stilrent inbjudningskort och tackkort i samma stil. Det blev ett dubbelvikt högre kort i rostrött med gulddetaljer som går snabbt att "massproducera".

Den fina stämpeln Vi gifter oss har jag guldembossat. Jag gillar verkligen det lite gammaldags snirkliga typsnittet. Det guldfärgade bandet hittar ni här.


Det fina krithjärtat har jag stämplat i rött på vit cardstock som jag monterat med 1 mm 3dkuddar på guldfärgad cardstock som även den sitter på 1 mm kuddar. Det blir både stilrent och med lite lagom djup och tar upp den fina guldfärgen i stämpeln.

Tack-kortet gjorde jag precis likadant. Den fina Tack-stämpeln har många användnings-områden.


Här har jag gjort ett annat tack-kort med samma stämpel. Min tanke var ett lite mer arbetat kort att skicka och tacka för möhippan. Söta Sigrid Sessa har jag färglagt med Copics och monterat på stämpeln kärleksrecept. Jag maskade så jag bara fick den fina ramen som jag sedan klippte ut. Själva ramen är väldigt användbar till det mesta. Hjärtpinsen hittar ni här.

Det syns inte så bra men jag har sprayat guldig Glimmer Mist över hela bakgrunden och duttat lite stickles på princesskronan.

Lycka till med bröllopsplaneringen!
Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar