5 apr. 2011

Härligt

Inkido har gjort en väldigt fin stämpel av den vackra psalmen Härlig är jorden. Jag tyckte den kunde passa till ett grattiskort till en vän som är präst.

Mycket grejer är på kortet, får se om jag kommer ihåg allt!

Bakgrunden är distressad, även boksidan som tittar fram på vänster sida. Det som tittar fram på höger sida är tyvek (som är ett väldigt hållbart material man bla gör kuvert av) som jag har målat och värmebehandlat. Motivet är stämplat på silkespapper som jag först behandlat med distressfärger samt golvvax, det blir härligt genomskinligt och glansigt.

En klädesetikett fann sin plats här, den passade så bra färgmässigt. Grungeboard vingar har jag klippt av för de var så stora. Jag har målat dem och embossat dem med UTEE. Lite olika diecuts, metallöv, fjädrar, pärlor och band avslutar skapelsen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar