29 aug. 2011

Vilhelm & Tummen

För mig som är född på 70-talet kändes det så mysigt och hemtamt när Sandbergs figurer pånytt blev populära, lagom till jag fick egna barn. De är nu 7 och 5 år och tyvärr visste jag inte då, när de var små och hade både babygym och små bodys med Lilla spöket Laban, att jag några år senare skulle få den stora glädjen att skapa med Sandbergs figurer. För hade jag vetat det då hade jag garanterat minneskort fulla med fina Laban-kort =)

Men jag har den stora turen att ha vänner vars barn (eller snarare mamman ;-) även gillar dessa härliga figurer och som lyckats få med det på kort. Först ut är Vilhelm, idag 3½ år.

Kortet på Ville är så sött! Tummen på mössan, Tummen-dockan bredvid och så tummen i munnen. En liten utklippt Tummen tronar längst upp till vänster.

Materiallista papper:
The thumb with flowers
Little town (baksidan)
Labolina (även den baksidan)

Snart är jag tillbaka med storebror Teodor och hans kompis Lilla spöket Laban.

Kramelikram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar