1 okt. 2011

En födelsedagsryggsäck

Min lillebror fyller år i dag och han önskade sig pengar till en gitarr. Jag funderade ett tag på vad jag skulle hitta på för kul eftersom jag egentligen inte alls gillar att ge bort pengar.

Jag kom på att det borde gå att göra en ryggsäck av en papperspåse och visst gick det. Papperspåsen fylldes med massor av hoprullade 100-lappar. Det var lite klurigt att sätta fast papperen, men om man väntar med att klä botten till sist så gick det bra. Jag har använt papperet Swing it. Jag har använt en bit kardborreband för att stänga ryggsäcken.

Sedan färgade jag in en kartongbit med distressfärgen fired brick. På den stämplade jag med PaperMaze stämplarna gitarr och hårdrocks grattis. Sedan sprayade jag med lite glimmer mist så att det glittrar. Monterade fast det på en svart fotomatta och till sist på en bit röd cardstock.

Här ser ni en bild på dem tillsammans. Kortet är gjort så att det passar i ryggsäcken.

 

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar