18 dec. 2011

Toarulle-tags

I vår familj är de tomma toalettpappers-rullarna högvilt! Med två pyssliga barn som gör allt från kikare till gubbar av toarullar hinner knappt den sista rutan papper dras av innan någon kommer springandes och snor rullen. Jag tror to.m att det ibland används VÄLDIGT mycket papper för att rullen ska bli tom snabbare. Som tur är samlar även dagmamman sina rullar till grabbarna. Men den här gången fick jag tag i en rulle som jag sedan gömde i min skrivbordslåda ;-)


Jag tycker det är en kul grej att göra tag-hållare av en tom rulle. Jag började med att klä rullen med papper innan jag plattade till den och häftade ihop den i ena änden. Sedan gömde jag klämmorna med ett fint band och så en fin spets längst upp. Söta Anna med julstrumpan färglade jag med Copics innan hon klipptes ut och limmades fast på rullen.


Själva tagen stämplade jag med julklappar innan jag embossade snöstjärnor runt kanten. Slutligen färgade jag in kanterna med distresser.

Dessa är perfekta att sticka i en julblomma eller presentkorg med läckerheter.

Materiallista:
Mönstrat papper: Yummy christmastree
Stämplar: Nyfiken Anna, Julklapp, Snöflinga. Def Julklapp


Stressa inte för mycket nu de sista dagarna innan jul, ta ett djupt andetag och njut av stämningen och alla juliga dofter. Jag är helt övertygad om att det blir jul även om jag inte hinner skrubba i varenda vrå (och som tur är kommer släkten hit på juldagens eftermiddag då det är lite mörkare ute och det inte syns hur skitiga mina fönster är =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar