27 feb. 2012

Inte bara ett kort

Denna veckan tänkte vi ägna åt våra gratulations- och vykort. Vi tänkte visa att man kan göra så mycket mer med våra kort än att bara skicka dom.  Så denna veckan kommer du endast hitta inlägg i bloggen som handlar om just detta. Spännande va?!

Vi börjar med ett enkelt tips, nämligen att göra egna kort av befintliga kort. Alltså göra om eller göra korten lite mer personliga.

 På detta kort har jag använt mig av vykortet Vovve, ett enkelt och färggrant kort i orginalet. Ville använda motivet till ett "Välkommen till värden"- kort och klippte helt enkelt ut motivet och monterade ihop mitt eget kort. Bakom motivet har jag använt papperna Brown Dottie och baksidan av Orange Dottie. Hunden är monterad med 3D-kuddar för att skapa lite djup.


På detta kortet gjorde jag på samma sätt. Använde mig av kortet Grattistårta och klippte ut och monterade enkelt på ett eget kort. Superenkelt men så mycket mer personligt än ett vykort. I bakgrunden valde jag att ha mönsterpappret Red Dottie.

Vill man förenkla det hela ytterligare kan man ta ett tryckt dubbelvikt kort och dekorera med exempelvis lite glitter och blommor för att göra det mer personligt och fint. Exempelvis så här:




Dagens tips alltså; använd köpta kort och gör om till egna personliga kort.

1 kommentar: