14 maj 2012

Inspirerande Måndag med Marie/Mison

Måndag idag och jag håller i trådarna. Idag har jag valt att visa vad jag brukar kalla muffinspynt! Egentligen heter det säkernt något mycket finare, men faktum kvarstår att det just är pynt på muffins...

Dessa är jättelätta att göra;

1 - stansa ut valfri form med en stans (eftersom jag har en rund, en blomma och en stjärna blir det någon av dessa). Jag har använt flera olika papper ur Dottie kollektionen.

2 - stämpla på din utstansade form. Jag har stämplat med Hårdrocksgrattis och använt svart permanent dyna.

3 - tejpa fast en cotailpinne på baksidan och stick sedan ned i muffinsen.



Som bonus får Ni recept på:

 Klantiga mammans Turbomuffins!

12 st

1 pkt Kungsörnens Sockerkaksmix Choklad
12 snygga muffinsformar
Muffinsplåt
Kul strössel

Frosting:
5 dl florsocker
60 mjukt smör
2 msk kallt kaffe
1 msk råsocker alt farinsocker
100 Creme Cheese

Gör smeten enl receptet på förpackingen. Fyll formarna till lite drygt hälften. Grädda i mitten av ugnen i 15 minuter. Låt svalna. Gör under tiden frostingen - blanda ihop alla ingredienser och rör, rör, rör till du fått en slät och blank smet. Bred över dina svalnade muffinsar. Strö över färgglatt strössel och stick ned ditt pynt. Ställ svalt en stund innan servering. 

Lycka till!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar