3 maj 2012

Inspirerande torsdag med Annika

Idag har jag, Annika, förmånen att få hålla i trådarna här i bloggen.

Jag hör ganska ofta från personer som ännu inte kommit igång med kortmakeri att det verkar så svårt att göra kort och att man behöver så mycket grejer. Rutinerade kortmakare vill ibland göra kort men har inte riktigt tiden. Känner ni igen er?! Då är dagens tips något för er.

Till korten idag har jag använt:
En hjärtstämpel - krithjärta
Två textstämplar - kram på dig och störst av allt är kärleken
Två färgade dynor (välj en eller ett par färger du verkligen gillar)
En riktigt bra svart stämpeldyna och eventuellt lite klart embossingpulver för extra effekt


Jag började med att stämpla krithjärtat 9 gånger som en bakgrund. Därefter låter jag stämpelfärgen torka ordentligt för att därefter stämpla min text och för att få lite extra effekt har jag embossat texten med ett klart embossingpulver.

Det går ju att variera det här i det oändliga, bara fantasin som sätter gränserna, och jag måste säga att det är roligt att göra sina kort från grunden ibland. Se bara hur olika mina kort ser ut när jag använt två olika färger på mina hjärtan och olika textstämplar.

 



Jag hoppas att jag har kunnat bjuda på lite inspiration idag och nu önskar jag er en riktigt härlig dag!



2 kommentarer:

  1. Enkelt, superfint och "Annikigt".
    Tack för tipset!

    kram Petra

    SvaraRadera
  2. Så fantastisk fina kort.....enkla men ändå inte(?) Fina i vilket fall som helst och nu vill jag ha alla stämplar du använt till korten...inte bra inte bra. Kram Cathrin

    SvaraRadera