17 aug. 2012

Inspirerande fredag med Nilla


Idag är det fredag igen, å då passar det väl med lite kalasande, så här kommer två Grattiskort som jag har gjort.

På det första kortet har jag använt den söta ugglan "Sigrid Sessa", och hon har fått en härlig volangklänning med prickar.

Jag har stämplat ugglan på de prickiga papprena och sedan klippt ut volangerna och klistrat på dem på stämpeln som jag har färglagt. Även kronan är stämplad och urklippt från orange/ Dottie.
Ett enkelt och kul sätt att få lite volym och liv i stämplarna.


 
Det här kortet är gjort till en tjej som gillar att baka och pyssla, så i den lilla plastboxen
(som är en återanvänd scrapförpackning, förövrigt)
har jag hällt i Prinsess strössel som går att hälla på tårtor och cupcakes.

Det underbara blommiga mönsterpapperet är "Flowery Little Anna", visst blir man glad av det!



Mitt andra kort idag blev ett väldigt enkelt med den fina stämpeln "Lilla Anna"

Hon blev lite 70-tals inspirerad i sin färgläggning med brunt, lila och grönt i ränderna på klänningen.

Som bakgrund använde jag det ljuvliga molnpappret "Cloudy Day"


Till enkla dekorationer använde jag Orange och Green Dottie, det blev en presentros i orange.

Man blir verkligen glad av de härliga stämplarna och papprena som finns här hos PaperMaze, jag bara sitter och myser när jag skapar med allt fint!


Passar på att önska er en härlig helg!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar