8 nov. 2012

Måndadens gästinspiratör - november

Hejsan!

Ny månad innebär ny gästinspiratör hos PaperMaze. Den här gången är det jag, Elin, som har fått den stora äran att inspirera med fina stämplar och glada papper i några inlägg framöver. På forum och i min blogg kallas jag ofta Elina eller Elin A.

Jag började göra kort för ungefär sju år sedan och stämplar har, och är, varit min största svaghet sedan jag upptäckte dess. Efter några år och många handgjorda kort började jag också försöka mig på scrapbooking och insåg ganska snart att även det är roligt. Med andra ord kommer jag att visa både kort och layouter här under min tid som gästinspiratör. Mot slutet av månaden närmar vi oss jul så då blir det några julkort med en söt liten tomte-Anna. Men dit är det ett tag kvar så nu över till dagens kort.



Det här är Lilla Annas Mamma och blomman solros. Jag har använt två Dottie-papper: Turquoise, och Brown, samt baksidan av Little Town. Den gula fyrkanten med cirkel i är en rest efter att jag stansat ut en gul cirkel till ett annat kort. Ibland kommer även rester till nytta.



Här har vi Lilla Anna i egen hög liten person. Hon står på kullar gjorda av Green Dottie, Brown Dottie och Playing little Anna (baksidan). Den molniga himlen består av det mönstrade pappret Cloudy day och det lösa molnet från stämpeln Freddy flygare.



Och så ännu ett kort med Lilla Annas Mamma. Här byggde jag upp en liten scen av mönstrade papper. Marken är Green Dottie, husen klippta ur Little Town, den gula bakgrunden är baksidan av Little Town och molnen är stansade ur Turquoise Dottie. Det kan aldrig bli för mycket prickigt tycker jag!

Tack för idag och på återseende snart!

1 kommentar:

  1. Finfina kort Elin, älskar dessa prickiga papper och figurer.

    SvaraRadera