22 dec. 2010

Lucka 22

Oj, nu är det dan före dan före doppare-dan =). Bakom dagens lucka hittar du lite tips på hur du med hjälp av lite pyssel kan slå in fina julklappar. Hoppas vi kan ge lite inspiration!

Först ut ett paket gjort av vitt inslagningspapper där jag stämplat snöstjärnor med Inkidos underbara julstämpel. Istället för presentsnöre har jag använt mig av ett matchande organzaband. Självklart har jag fixat en passande etikett till paketet också.


På detta paket har jag använt mig av vanligt brunt papper och stämplat med den passande stämpeln "Julklapps definition". Rött grossgrain band och en matchande etikett.


På nästa paket har jag stämplat Rudolf Ren som jag sedan färglagt. Dessutom har jag lagt på lite rött glitterlim på nosen. Det bästa är om du mäter ut vart motivet ska sitta och sedan stämpla och färglägga utan paketet i så att du inte riskerar att förstöra innehållet. Naturligtvis har jag även här gjort en egen etikett där jag stämplat med stämpeln To & From. Etiketten är fäst med brun Floss.

 
Netha har också varit flitig och slagit in julklappar. Här kommer hennes underbara inslagningar:

Vitt papper med lite struktur, vårt röda band, vit tags med öljett samt hjärtestämpeln från inkido samt To & from från Purple Onoins tagen är fastsatt med floss.

Vanligt brunt papper, bomullsband stämplat med Inkidos hjärtestämpel. Sen ett utstansat träd från QK.
Vitt papper stämplat med Inkidos snöstjärna, ljusblått band från butiken samt lite pärlfloss och blommor.
 Papperet är mellanläggspapper från färska pastaplattor, det är glansigt och fint, På detta lite tryck med alco-inks, band och blommor från butiken.
Lycka till med paketinslagningen!
Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar