14 juni 2012

Inspirerande torsdag med Annika

Så var det min tur att inspirera här i bloggen. I dag tänkte jag visa er ett par kort och samtidigt ge er ett litet tips.

Ibland när jag gör kort så passar jag på att göra två lika, men ändå olika kort! Jag tänkte visa er två kort som är väldigt lika då jag använt samma upplägg, samma stämpel, samma dekorationer och det enda som egentligen skiljer dem åt är att jag använt turkost på det ena kortet och svart på det andra. Detta är ett snabbt sätt att göra några extra kort att fylla på "bra att ha" högen med då jag ju redan tänkt ut hur kortet ska se ut.


Det är kul att se hur olika det kan bli bara genom att byta färg på ugglan och papperen. Korten har inte fått någon passande text än, det tänkte jag sätta dig när jag vet vem som ska få korten.

Jag har använt:
Patrik Pirat
Turkost- och svartprickigt papper ur Dottie collectionBaksidan på Little spook Laban
Baksidan på Happy little spook
Baksidan på Little town
Baksidan på Time for xmas

1 kommentar: